„Malad” – Alexandru Voicescu

            Mi-am dorit foarte mult să citesc  „Malad”, iar această dorință îndelungată m-a făcut să-mi creez tot felul de așteptări. Un fel de așteptări prea mari și prea personale pentru a putea fi egalate. După primele 80 de pagini nu am mai putut să citesc și nu știam dacă era vina mea ( prin așteptările mele) sau a faptului că nu rezonam cu cartea, iar vina aparținea neantului. Având în vedere situația, m-am gândit că este nedrept să scriu o recenzie doar pe baza a 80 de pagini citite, adică nici măcar jumătate din carte și , în același timp, nu mă trăgea inima să mai citesc nici măcar o pagină în plus. M-am gândit, m-am răzgândit și, într-un final tras de păr, am dat cartea unei colege care voia să o citească, o colegă căreia nu-i venea să omoare pe cineva când vedea o sumedenie de înjurături inutile tipărite pe pagini. Da, am o problemă cu înjurăturile în cărți și dacă știam …. Oh, nu aș fi cerut cartea asta niciodată pentru că îmi era clar că nu o să pot avea nicio legătură cu ea.  Acum, o să vă scutesc de vorbăria mea pe lângă  subiect și o să vă arăt părerea Andreei, iar eu o să revin la sfârșit.

          „V-aţi gândit vreodată cum o viaţă aparent banală poate lua o întorsătură neașteptată într-un timp relativ scurt? Totul este schimbător şi nimic la întâmplare, însă uneori oamenii nu sunt pregătiţi să îşi înfrunte soarta, alegând să fugă din calea destinului. Aceasta este şi povestea tânărului Andrei Marcus, un român stabilit în Elveţia, care lucrează la o companie high-tech, iar la lansarea noului produs al companiei se lovește de o fată care i se pare iniţial ciudată, dar suficient de misterioasă încât să-l facă să-și dorească să îi afle povestea.

        Începutul romanului mi s-a părut plictisitor și nu a reușit să-mi capteze atenția, însă pe măsură ce înaintam cu lectura, conflictul a început să se contureze și a devenit chiar interesant. Atât de interesant încât voiai neapărat să termini mai repede ca să vezi ce se întâmplă cu personajele. Punctul culminant al acțiunii este reprezentat de momentul în care Andrei află că nu este tocmai un om obișnuit, fiind înzestrat cu nemurire și capacități de dualitate ale minții. Acesta este și momentul în care încep să se clarifice multe lucruri care până atunci fuseseră de neînțeles, iar călătoria care urmează oferă  suspans întregului roman.

                 Finalul mi s-a părut predictibil. Totul se termină cu bine, chiar dacă Andrei nu își acceptă condiția și ar vrea să rămână același om care a crezut că a fost până în momentul în care toată această nebunie a început. Povestea de dragoste este accentuată frumos, nu chiar în sine, ci ca mijloc de vindecare a sufletului, ca un liant care oferă individului posibilitatea de a da uitării trecutul. Personal, cred ca romanul este destinat celor care sunt iubitori de fantastic, care cred în supranatural și cărora  le place suspansul ce renaște din acțiuni pur banale. Are un subiect interesant, însă nu tocmai pe gustul meu, limbajul vulgar excesiv fiind un punct în minus, deoarece o parte din cititori nu se pot bucura de roman. Nu pentru că sunt închiși la minte, dar, hai, să fim serioși, ce-i prea mult strică… Trecând peste acest aspect, povestea este destul de bună, fantasticul stă ascuns în cotidian, iar trecerea dintr-un plan în celălalt se face aproape pe nesimțite.”

               Sper că părerea Andreei v-a plăcut. Ar mai fi niște lucruri pe care vreau să le spun, însă subiectul este atât de larg, încât cred că voi scrie un articol despre asta. Pe noptiera mea mai e o carte scrisă de același autor pe care urmează să o citesc și sper să revin cu o recenzie cât de curând.  Pentru cei care nu sunt deranjați de lucrurile mai sus pomenite, cartea poate fi comandată de aici.

Această carte a apărut la editura: Herg Benet

Dacă v-a plăcut, dați like la pagina de FACEBOOK  și fiți la curent cu ce mai e nou!

Lasă un răspuns

