Moarte la curtea rajahului- Shivani Singh + recomandări

    Fiecare cititor are cel puțin o carte ce nu a fost bine primită de public, dar pe care el o crede foarte bună și o carte considerată extraordinară de publicul larg , dar care pe el nu a reușit să-l impresioneze sau chiar nu i-a plăcut deloc. Despre o astfel de carte vă voi povesti acum. Aveam așteptări foarte mari de la „ Moarte la curtea rajahului” pentru că a fost scrisă de o prințesă indiană, iar pe mine nu acțiunea mă atrăsese când am ales-o, ci atmosfera pe care credeam că o va crea: autentică, solidă, fascinantă.  Cu toate acestea, niciun aspect nu a reușit să mă impresioneze.

        Nu pot să spun că acest roman nu mi-a plăcut. De fapt, nu mi-a trezit niciun fel de reacție și nu am reușit să stabilesc nicio legătură cu acțiunea și personajele sale.  Pentru a înțelege mai bine părerea mea, m-am gândit să vă spun care au fost așteptările mele și  cum a fost experiența lecturii de fapt. În primul rând, mă așteptam la o atmosferă puternică, profund indiană care să îți capteze atenția și să te introducă în lumea aceea. În schimb, am găsit o atmosferă de suprafață, specifică oricărei curți roase de intrigi.  Acțiunea putea la fel de bine să se desfășoare în Franța sau  în haremul sultanului. Nu am găsit nimic specific. În al doilea rând, acțiunea… Nu am avut cine știe ce așteptări de la acțiune pentru că este un roman de mister, crimă și intrigă. Cu toate acestea, trecusem de jumătatea cărții și nimic extraordinar nu se întâmplase. Era plictisitor. De asemenea, temele precum decăderea, schimbarea de regim ce urma și prăbușirea unei lumi, deși sunt aspecte importante, sunt tratate superficial și nu reușesc să redea nimic din  drama acelor timpuri.

         Pentru mine „ Moarte la curtea rajahului” a fost o lectură rece și indiferentă, pentru că nu am putut să stabilesc nicio legătură cu universul, povestea sau personajele care mi s-au părut plate și lipsite de culoare. Nici partea de mister, adică acțiunea propriu-zisă, nu m-a atras în niciun fel, dar toate aceste lucruri pe care le-am punctat sunt strict părerea mea, modul în care eu  am  perceput cartea.  Este important să spun că acest roman este în top celor 10 cele mai vândute cărți în India vreodată și că cea mai mare parte a părerilor pe care le-am citit sunt foarte bune și  majoritate celor care au citit acest roman par să-l iubească. Poate pur și simplu nu a fost pentru mine și dacă tot am fost nevoită să scriu recenzia aceasta nu tocmai favorabilă, m-am gândit să vă fac și câteva recomandări de cărți a căror acțiune se petrece în India și care mie mi-au plăcut foarte mult:

  1. Karl Gjellerup- Călători în eternitate: este o carte superbă care nu a mai fost retipărită, dar o găsiți în ediția mai veche pe târgulcărții (link aici) la doar 6 lei.
  2. Karl Gjellerup- Pelerinul Kamanita pe care îl găsiți tot acolo.
  3.  Hemrann Hesse- Siddhartha
  4. E.M. Forster- O călătorie în India:  recenziea pe care am scris-o pentru această carte o găsiți  aici.

  5.  Mircea Eliade- Maitreyi

 Le mulțumesc celor de la  TargulCartii.ro( link aici) pentru acest volum. Aruncați o privire și poate găsiți o carte pe care o căutați de mult timp

Dacă v-a plăcut, dați like la pagina de FACEBOOK  și fiți la curent cu ce mai e nou!

Lasă un răspuns

