Ploaie de gânduri sub stele

                Când mă uit la stele mă simt redusă la absurd. Însăși societatea îmi pare un joc penibil în care actorii au uitat că sunt și scenariști și se plimbă haotic pe o scenă anostă, se rătăcesc în ridicol și oroare… Răcoarea nopții intensifică acest sentiment paradoxal de nimic și tot, căci abia când simt că eu, ca om în carne și oase, ca individ ce-și face probleme false și este hăituit într-un cerc vicios al propriilor sale invenții ratate nu mai însemn nimic, devin conștientă de adevăratul eu, de Sinele care nu este nici „ el”, nici „ ea”, ci amândouă și poate transcende lumile după pofta inimii în amara încercare de a se revărsa în Absolut. Parcă mă trezesc după decenii de moțăială, de mers aiurea prin viață, iar ochii-mi văd brusc o lume de mii de ori mai mare și mai colorată în idei. Este o trezire dulce-amăruie, căci, în pofida frumuseții, dorul de Tot îmi face sufletul să vrea să țâșnească afară din trup și să se alăture dansului molcom al norilor în speranța că va deveni una cu stelele.
Stelele sunt altfel pentru fiecare, pentru cineva pot fi corpuri cerești neorânduite, presărate cu sau fără sens prin galaxii, obligate să existe fără să fie cu adevărat, doar bucăți de materie ce vor dispărea așa cu au apărut, adică pur și simplu. Nu și pentru mine… Nu, nu mă voi opri la cele ce omul poate vedea sau demonstra, nu atât timp cât inima năzuiește mai departe… Nu-mi voi lăsa aripile frânte de lanțuri de numere ce vor să mă aducă jos, în moarte și deșertăciune, când eu am venit de bună voie din eternitate. Stelele sunt expresii ale Absolutului… Nu în material, ci în esență și idee, mici licăriri de speranță ce-mi aduc chinuitor aminte cine sunt.
Tare mi-s dragi, dar cât de singură mă simt… De parcă tot ce voi fi și sunt se îndepărtează de ceea ce am fost la început, demult, și se cufundă-n înstrăinarea cărnii ce-i devine închisoare. În fiecare stea văd o dorință pe care experiența lumii ăsteia aș vrea să mi-o ofere, dorințe ce se nasc din amintiri vagi ce-au ajuns în mine din neant… Sentimente, senzații și emoții care nu sunt nici sentimente, nici senzații, nici emoții, dar limba noastră nu cunoaște vreun cuvânt anume pentru ele, îmi spun cum ar trebui să se simtă lanțul stacojiu al dragostei, funia țesută a prieteniei și ața ce leagă destine…
Simt că știu cum ar trebui să fie totul, dar nimic în juru-mi nu-i așa și resimt realitatea ca pe un gol imens în mine, o durere perpetuă care mă chinuie până în punctul în care nu mai pot respira și nu mă lasă să mor. Oh, cât de frumoasă e umanitatea și cât de groaznici sunt oamenii care au uitat de ea, leșuri umblătoare prin materie fără vise, speranțe și principii, stârvuri ciugulite de ură, invidie și răutate născute din tot ceea ce NU s-au sinchisit să-și dorească vreodată… Ființe oarbe la frumusețea lumii, a sufletului și a minții, pierdute în instinct… Drogați ai iluziilor viciilor, sclavi ai unei sexualități pustii și lihnite, doar umbre care ar fi putut fi oameni dacă ar fi avut șansă să-și pună o întrebare, poate două și ar fi știut să tacă ca să audă ce urlă surd și muribund în interiorul lor, refulat și uitat…
Mă târâi singură pe străzi goale, printre ruine, în căutarea a ceva ce nu pare să se grăbească să apară… Sunt adormită pentru lumea asta și vie în atât de multe altele. Vie…atât de vie în așteptarea a ceva viu în același fel cu mine…Viu în lumea în care cunoașterea e sens, în care sexualitatea e expresia unirii sufletelor care s-au căutat prea mult, topirea lor în una și aceeași entitate, în care iubirea nu e un mijloc, ci un scop, în lumea în care umanitatea e mai presus de instinct…

Dacă v-a plăcut, dați like la pagina de FACEBOOK  și fiți la curent cu ce mai e nou!

Lasă un răspuns

