Cassandra Clare-Orașul de Sticlă( Instrumente Mortale #3)

orasul-de-sticlaÎncă aveți în minte acele 1000 de întrebări păstrate cu grijă pe parcursul primelor două volume? Vă mai amintiți toate acele apropouri subtile care păreau să dea totul peste cap? Ei bine, în acest volum toate lucrurile se limpezesc și totul pare să fie perfect până apare Regina Elfilor cu o propunere ciudată, dar asta se întâmplă la sfârșitul volumului și voi afla mai multe  din volumul 4 ( care stă cuminte lângă mine și așteaptă să încep să-l citesc).

Putem spune că acest volum este unul al clarificărilor pentru că toate acele secrete care ne-au/ m-au băgat în spital capătă o explicație și ies la iveală. După o mulțime de schimbări și întorsături de situație aflăm și care este adevărata identitate a lui Jace și ultima și marea bătălie cu Valentine are loc… Vânătorii de umbre au de ales: se aliază cu repudiații sau se predau lui Valentine ? Asta a fost destul de complicat.

Volumul 3 a fost cel mai interesant pe care l-am citit până acum, el marchează un sfârșit de arc, adică acțiunea este încheiată și îți vine greu să-ți imaginezi că mai sunt încă 3 volume. Cu siguranță va începe un nou arc. Acțiunea a fost până la ultimul rând bine închegată și nu ai avut timp să te plictisești, personajele au rămas la fel de atrăgătoare și dificile ( bine, bineee, poate că mă refer mai mult la Jace.)

Dacă în  al doilea volum s-a pus accent pe sentimente, în acesta sunt accentuate relațiile dintre toate personajele( chiar toate personajele). Este ca  o pânză fină de păianjen care îi leagă pe toți, iar tu poți  vedea perfect tot e are legătură cu relația dintre ele.  Am citit volumul acesta atât de repede încât nici nu-mi pot aminti dacă am luat vreo pauză  sau nu. Totul a fost atât de intens încât am vrut mai mult și mai mult Probabil din cauza asta îmi e atât de greu să vorbesc despre acestă serie, pentru că se bazează pe atmosferă, pe desfășurarea acțiunii și pe relațiile dintre personaje. Cum aș putea să redau în câteva cuvinte acea atmosferă minunată din roman? Cum să explic cât de frumoase mi-au fost ultimele 4 zile și cât de mult mi-aș dori să nu se mai termine?  Sunt un amalgam de sentimente, de senzații și de imagini pe care nu are nici măcar sens să ]ncerc să le descriu. Volumul 3 m-a făcut să iubesc seria asta de 3 ori mai mult decât o iubeam ieri, de exemplu.

Povestea de dragoste dintre Jace și Clary are până la urmă o finalitate, capătă o formă în cel mai ciudat și frumos cadru cu putință, pentru că ,deși își putea dori orice, ea l-a vrut pe Jace înapoi, căci acel orice a devenit cel mai important lucru din viața ei, adică totul, iar acel tot purta numele de Jace… M-aș fi aruncat cu capul înainte să încep volumul 4 azi-noapte, dar am așteptat să termin cu recenziile pentru primele 3 volume, deoarece următoarele 3 sunt ușor controversate. Și eu sunt curioasă să aflu ce s-ar mai putea întâmpla, pentru că, așa cum am spus, un arc s-a terminat, iar totul părea un cerc închis înfară de un cadavru dipărut și o propunere refuzată, și am vaga impresie că de aceste două aspecte se va lega arcul care urmează să înceapă. Am preferat să scriu recenziile înainte să încep să citeac al 4-lea volum pentru a nu știrbi bucuria și plăcerea de acum cu o eventuală dezamăgire. Probabil următoarele recenzii vor fi mai structurate, mai rigide, pentru a putea da o impresie clară celui care o citește despre felul în care este cartea, el putând să ia astfel o decizie potrivită în ceea ce privește dorința de a citi cartea, dar eu sunt încrezătoare și știu că și următoarele 3 volume îmi vor plăcea la fel de tare.

Acestă carte a apărut la : LEDA

Gen: fantasy, urban fantasy.

Părerea mea :♥♥♥♥♥ (exelentă)

Lasă un răspuns

