Ioan Dan- Taina cavalerilor ( Cavalerii vol, 4)

Ioan-Dan__Taina-cavalerilor__606-93073-3-5-785334234819Se pare că am terminat și această serie… Era inevitabil. Am început-o cu rețineri, cu ifose și cu temeri, dar a meritat fiecare pagină citită, iar fiecare clipă petrecută în compania ei a fost înviorătoare. A fost o serie frumoasă de care îmi voi aminti multă vreme pentru că a reușit să mă facă să râd pe săturate când eram obosită, stresată și dezorientată. Iubesc cărțile care îți intră în suflet cu atât de mult tact și delicatețe, ador personajele care ți se conturează clar în minte doar pentru a-ți aduce zâmbetul pe buze printr-o amintire.

Unirea cu Moldova și înfăptuirea idealului național sunt aproape în acest ultim volum. Comploturile se fac doar pentru a fi năruite, marile puteri se chinuie degeaba să oprească dorința unui popor pe care nu l-au mai luat în serios de multă vreme. Cavalerii noștri trec printr-o mulțime de peripeții și nu ies întotdeauna teferi, dar mereu învingători. Dragostea complică lucrurile și amărăște suflete pline de vitejie, dar cine e atât de nebun încât să-i stea-mpotrivă?

Dragostea de neam, curajul, cinstea și loialitatea sunt din nou în prim-plan, dar de această dată mult mai bine puse în lumină. Fiecare personaj  este supus unui test, dar nimeni nu-și trădează patria, căci românii adevărați nu sunt nici lași, nici trădători. Cel mai frumos mi s-a părut desăvârșirea prieteniei dintre cei patru, grija și iubirea pe care și le poartă unul celuilalt fără a le verbaliza, căci orgoliul îi înghiontește puțin.  Intrarea în Moldova mi s-a părut cel mai frumos episod din carte, iar inima mi se umple de bucurie când îmi amintesc că așa a fost și în realitate.  Glumele și momentele comice nu lipsesc nici din acest volum, ba sunt chiar mai multe. Cu domnul Caravană se întâmplă ceva de pomină, dar vă las să aflați singuri.

Acum viziunea mea asupra imaginarului folosit este completă, iar lumea romanului se închide asemenea unui cerc trimițându-mă afară. Nu mai aparțin lumii cavalerilor, dar drumul parcurs alături de ei a fost, ca să amintesc de un personaj drag, „ strașnic”.  Este o serie pe care o recomand tuturor din mai multe motive. În primul rând, este ceva care îți amintește de trecut, de felul în care strămoșii obișnuiau să fie. Această serie cuprinde într-o oarecare măsură eroismul românesc, dragostea de patrie pe care mulți dintre noi au avut-o până la un moment dat și o serie de valori care ne-au fost caracteristice . În al doilea rând, acțiunea este bine construită, iar evenimentele se succed cu rapiditate astfel încât nu ai timp să te plictisești. Glumele și ironiile destul de dese reprezentă cireașa de pe tortul alcătuit din 4 volume.

Părerea mea : ♥  ♥  ♥  ♥ ( Foarte bună)

Acest volum a apărut la : Voyagere premium books

Lasă un răspuns

